Gyakran Ismételt Kérdések
1. Milyen típusú ügyeket intéznek?
– Külföldön történt anyakönyvi események (házasság, haláleset, gyermek születése, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése) magyarországi anyakönyvezését.
2. Miért van szükség anyakönyvezésre Magyarországon, ha az esemény külföldön történt?
– Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 65. § paragrafus értelmében a magyar állampolgár köteles kezdeményezni a külföldön történt házasságkötésének, bejegyzett élettársi kapcsolata létesítésének, gyermeke külföldön történt születésének, valamint a magyar állampolgárságú házastársa, bejegyzett élettársa, gyermeke és szülője külföldön történt halálának hazai anyakönyvezését.
Ez nem csak jogszabályi kötelezettség. A hazai ügyintézés folyamatában a hazai anyakönyvezés az első lépés. A magyar anyakönyvi kivonatra minden további ügyintézéshez szükség lesz.
3. Hogyan működik a meghatalmazásos ügyintézés?
– Szabályos papír alapú meghatalmazással mi eljárhatunk az Ön nevében a magyar hatóságoknál.
4. Mennyi időt vesz igénybe az ügyintézés?
– Az ügyintézés időtartama sok tényezőtől függ. A hazai anyakönyvi eljárás ügyintézési határideje 75 nap. Ezen felül számolni kell a benyújtást megelőzően a fordítás elkészülésének időtartamával, az eljárás során egy esetleges szakhatóság bevonásának, vagy más szerv előzetes eljárásának idejével is.
5. Milyen dokumentumokra van szükség?
– A hazai anyakönyvi eljárásban az elektronikus ügyintézésre nincs lehetőség. Ebből kifolyólag az okiratokat eredetben vagy hiteles másolatban kell benyújtani. A pontos lista ügytípusonként változik.
6. Mennyibe kerül a szolgáltatás?
– Az ár az ügy összetettségétől függ. Egyedi ajánlatot adunk minden esetben.
7. Bizalmasan kezelik az adataimat?
– Igen, minden ügyet teljes diszkrécióval és az adatvédelmi szabályok betartásával kezelünk.
8. Hogyan tudom elindítani az ügyintézést?
– Vegye fel velünk a kapcsolatot a „Kapcsolat” oldalon található űrlapon vagy e-mailben.
9. Szükséges személyesen megjelenni az ügyintézéshez?
– Nem. A meghatalmazásos ügyintézés lehetővé teszi, hogy Önnek ne kelljen személyesen jelen lennie.
10. Elfogadják a külföldi dokumentumokat magyar hatóságok?
– Igen, de csak akkor, ha azok az adott országból megkövetelt felülhitelesítéssel és amennyiben szükséges, hiteles magyar fordítással rendelkeznek.
11. Tudnak segíteni a dokumentumok fordításában is?
– Igen, bizonyos esetekben. Abban mindenképp segítünk, hogy együtt eldöntsük, a jogszabály adta lehetőségek közül mi az Ön számára a leginkább megfelelő megoldás.
12. Mi történik, ha hiányzik egy dokumentum?
– Segítünk beszerezni vagy pótolni a hiányzó iratokat, amennyiben ez lehetséges. Külföldi okiratok beszerzésében és felülhitelesítésében azonban nem tudunk részt vállalni.